De foto werd genomen tijdens een repetitie waar het koor van Rollegem-Kapelle ook aanwezig was ter voorbereiding van een gezamenlijk optreden.

wie wij zijn

In 1994 werd het Eligiuskoor opgericht.

Het is een vierstemmig koor met amateurs die heel graag samen zingen. Het repertorium is heel gevarieerd.

Het koor telt 35 leden die wekelijks, de maandagavond, repeteren onder leiding van hun dirigent, Pieterjan Veranneman.

Onder het motto "iedereen kan zingen" lanceren we de oproep "iedereen is welkom". Velen hebben twijfels om toe te treden bij een koor dat 29 jaar bestaat; geen nood, je wordt steeds met open armen opgenomen in de stemgroep die best bij je past.

Aansluiten bij ons koor is gratis. Je hoeft geen lidgeld te betalen en je ontvangt gratis alle partituren.

Er zijn 4 stemgroepen in ons koor. Dames: sopraan en alt. Heren: tenor en bas. De koorleden van je groep, onder de deskundige leiding van onze dirigent Pieterjan, zullen je steeds ondersteunen en verder op weg helpen bij de liederen die ze al kennen.

Ons koor wil niet alleen een plaats zijn waar je kan zingen, maar tevens een vereniging die leuke activiteiten organiseert.

Zo is er jaarlijks, in januari het Driekoningenfeest met een gezellige breugeltafel, in augustus de fietstocht gevolgd door een barbecue en in november ons koorfeest waarbij we uitgebreid tafelen.

Naast deze drie vaste momenten, organiseren we 2 x per jaar een speciale repetitie waarin niet alleen gezongen wordt maar waar ook tijd wordt gemaakt voor een kleine maar gezellige receptie en dit om de koorleden te danken voor hun inzet voor het Eligiuskoor.

Wie is Pieterjan Veranneman, onze dirigent?

Pieterjan studeerde aan het conservatorium van Gent.

Naast het dirigeren van ons koor, is hij tevens dirigent van de koninklijke harmonie Sint-Cecilia

in Rollegem (bij Kortrijk).

Beroepshalve is hij leraar muzische vorming in enkele Kortrijkse scholen.